Vad kan vi hjälpa dig med?

Här hittar du de vanligaste frågorna inför resan!

Information om Coronaviruset - 2020-05-28

UD avrådet från icke nödväniga resor till alla länder till och med 15 juli 2020. Detta innebär att vi inte kommer genomföra några resor så länge UD avråder. Alla berörda resenärer kommer såklart bli kontaktade. Just nu gör vi vårt yttersta, men denna extrema situation gör att vår kundtjänst inte hinner med att svara i den takt du i vanliga fall kan förvänta dig av oss. Vi reserverar oss därför för längre behandlingstider på telefon och mail och tackar för förståelse och tålamod.

Vilka om- och avbokningsregler gäller för resor efter 15 juli? 

För alla resor med avresa efter 15 juli gäller vanliga av- och ombokningsregler. Skulle förändringar ske kommer vi att kontakta berörda gäster.

Jag vill boka nästa års skidresa - finns det något om- eller avbokningsskydd?

Vi vill att du ska känna dig 100 procent trygg när du bokar en resa hos oss. Därför ger vi alla kunder Öppet Köp på skidresor fram till den 31 augusti. Redan nu kan du boka vinterns drömresa >>

Frågor innan bokning

Här kan du bland annat ställa frågor om priser, våra destinationer eller vilken mat som serveras på våra hotell.

Ställ din fråga här »

Frågor om bokade resor

Har du bokat en resa kan du bland annat ställa frågor om bagagereglerbetalning av resa eller hur man loggar in på sin bokning.

Frågor om bokad resa »

Avboka en resa

Ibland inträffar det oförutsedda. Kom ihåg att läsa resevillkoren innan så att du vet vilka avbokningsregler som gäller.

Kontakta oss för att avboka resa »

Boka resa via telefon

Snabbaste sättet att boka resa för sällskap under 8 personer är online. Ring oss om ni är fler i sällskapet eller önskar personlig betjäning.

Ring för personlig service:
0771-20 20 20
Öppettider kundservice per telefon:
Måndag – onsdag: 10:00 - 16:00
Torsdag: 10:00 - 12:00
Fredag: Stängt
Lördag: Stängt
Söndag: Stängt

Prisförfrågan gruppresor

Gör en förfrågan på gruppresa för privatpersoner eller företag. Gör först ditt val nedan:

Gruppresa för privatpersoner

Är ni fler än 8 personer i resesällskapet hjälper vi er gärna ordna med resan. Dessutom kan ni få grupprabatt!

Gör förfrågan för fler än åtta personer »

Konferensresa för företag

Vi hjälper företag med att få den perfekta upplevelsekonferensen och tar hand om allt längs vägen.

Gör förfrågan på konferensresa »

Övriga kontaktuppgifter för STS Alpresor

Arbeta i Alperna / reseledare

Konferensresor till Alperna

Frågor om webbplatsen

Besök STS Alpresor

Kyrkogatan 48, NK-huset
41108 Göteborg.

Öppettider vardagar 9.00-17.30 

 

 

Har du synpunkter på din resa?

Är du inte nöjd med din resa och anser att vi har brustit i vårt arrangemang kan du skicka en reklamation till STS Alpresor. Tänk på att du skall ha framfört klagomål till någon av våra reseledare på plats samt att reklamationen skall vara oss tillhanda senast 2 månader efter hemkomst. Du blir kontaktad av vår reklamationsavdelning när vi handlagt ditt ärende.

Skicka in din reklamation här »

Du kan också skicka brev till STS Alpresor, Kyrkogatan 48, 411 08 Göteborg.